قطعات بالابر هیدرولیکی متحرک

شروع موضوع توسط borjbalabar ‏8/7/20 در انجمن تالار بحث ازاد

  1. borjbalabar

    تازه وارد

    کاربر ناز فروم
    تاریخ عضویت:
    ‏2/5/20
    ارسال ها:
    3
    تشکر شده:
    0
    جنسیت:
    مرد
    1- بدنه یا شاسی اصلی دستگاه : ترکیبی از فلزات و آلیاژهای مختلف در اشکال متنوع بوده که تحمل وزن اصلی و ساختار کلی را بعهده دارد. شاسی عمدتاً آهنی بوده که با ترکیب فلزات دیگیری همچون آلومینیوم بدنه اصلی بالابر متحرک را می سازد. البته ممک است کابین یک بالابر متحرک اصلا فلزی نبوده و از جنس پلاستیک یا فایبرگلاس ساخته شود که در کم کرد وزن کلی دستگاه تاثیر خواهد داشت. بسته به نوع بالابر، بدنه سایزهای مختلفی دارد. در بالابرهای متحرکی که جهت جابجایی وزن های کم در ارتفاع پایین استفاده می شوند، ممکن است وزن کلی بدنه کمتر از 80 کیلوگرم باشد، ولی در برخی گونه ها که وزن بیشتری را در ارتفاع بالاتر جابجا می کنند، وزن بدنه به چند تن هم خواهد رسید. رنگ بدنه در بالابرهای متحرک با بالابرهای ثابت تفاوت عمده ای دارد. در نوع متحرک به علت امکان استفاده در شرایط سخت آب و هوایی از رنگی مشابه رنگ اتومبیل ها با مقاومت بالا استفاده می شود، در صورتیکه بدنه بالابرهای ثابت ممکن از توسط رنگ های ساختمانی پوشیده شود. بدنه می بایست فضای کافی جهت قرار دادن قطعات دستگاه و همچینین محموله ای که قرار است در ارتفاع جابجا شود را داشته باشد.

    2- سیستم هیدرولیک : عامل فعالیت یک بالابر متحرک سیستم هیدرولیک آن است. سیستم هیدرولیک از اجزاء متفاوتی شامل پاور یونیت، جک و شلنگ تشکیل شده است. پاوریونیت بخش اصلی سیستم هیدرولیک بوده که از یک مخزن روغن بهمراه الکتروموتور، پمپ و شیر هیدرولیک ساخته شده است. تقسیم بندی موتور و شیر و پمپ هیدرولیک خود شامل موارد زیادی شده و توضیح در مورد نحوه عملکرد آنها نیازمند مقاله های جداگانه خواهد بود. ولی در حالت کلی موتور باعث به گردش درآمدن سیال درون سیستم (روغن) و انتقال به درون جک هیدرولیک می شود. پمپ نیز وظیفه ایجاد جریان سیال در سیستم هیدرولیک را بعهده دارد با این تفاوت که پمپ ایجاد فشار می کند بلکه بر نیروی مقاومت سیال غلبه می نماید. و شیر هیدرولیک نیز همانگونه که مشخص است وظیفه باز و بسته کردن جریان ورودی و خروجی سیال در سیستم هیدرولیک را بعهده دارد. قسمت با اهمیت دیگر در سیستم هیدرولیک، جک هیدرولیک می باشد که از یک سیلندر و پیستون درون آن تشکیل شده است. سیال موجود در سیستم هیدرولیک وارد سیلندر شده و باعث بیرون رفتن پیستون شده و عمل اصلی بالابری در این مرحله صورت می پذیرد. شلنگ های هیدرولیک نیز وظیفه انتقال سیال درون سیستم از مجاری ورودی و خروجی را بعهده دارند.

    3- چرخ های متحرک : بالابرهای متحرک به اقتضای ماهیت اصلی که دارند (متحرک بودن) نیازمند چرخ هستند. البته برخی از این ماشین ها به جای چرخ مجهز به ریل های شنی هستند تا بتوانند در مناطق صعب العبور حرکت کنند. تفاوت در چرخ این ماشین های به علت شرایط مکانی استفاده از آنهاست، معمولا در سطوح صاف یا داخل سالن از چرخ های کارگاهی با جنس های مختلف همانند لاستیک یا پلی اورتان استفاده می شود. برای سطوح سخت و ناهموار از چرخ های خودرویی استفاده می گردد.

    [​IMG]
     

این صفحه را به اشتراک بگذارید